MEGOSZTÁS

Sokan, régóta várják az Apple megújulását, az újító, forradalmi termékek megjelenését. Vagy bármit, ami azt igazolja, hogy a cégben még ott van a mersz, az akarat arra, hogy valami eget rengetőt alkosson. Az ezzel kapcsolatos tippek között rendre feltűnik az autó téma, amit mindig is sok közvetett történés erősített meg – ez a mostani az eddigi legerősebb.

Levélben üzenték meg a tutit

Ez egy levél, amit az Apple az amerikai National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) nevű szervezetnek címzett. A leginkább Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanácsként fordítható hivatal nem olyan régen közzétette az önvezető autókkal kapcsolatos alapvetéseit, szabályrendszerét, amivel egy időben arra kérte a piac szereplőit, hogy legyenek szívesek kommentálni azokat.

apple_auto
Sokan szeretnének valami hasonlót – kérdés, hogy az Apple is így van-e ezzel

Az Apple ezt komolyan vette, megírta, ami azért vicces egy kicsit, mert hivatalosan semmi sem támasztja alá, hogy bármiféle olyan termék, szolgáltatás készülne, ami az autóiparral kapcsolatos. És hogy még érdekesebb legyen a dolog: a levelet egy Steven Kemmer nevű úriember írta alá, aki a cég úgynevezett termék integritási csoportjának (legyen az bármi) vezetője, és aki korábban a Ford autóbiztonsági csoportjának a főnöke volt. Akit érdekel a teljes levél, az itt el is olvashatja:

Apple’s Comments on the Federal Automated Vehicles Policy by ahawkins8223 on Scribd

A levél érkezése, az abban foglaltak vaskos meglepetésként értelmezhetők, hiszen az Apple-nél futó autós fejlesztések (ami a ProjectTitan nevet kapta) a hírek szerint pont mentek a levesbe. Az ezzel foglalkozó 1000 fős csapatot szétkapták, egy részüket elküldték, másokat áthelyeztek, és a hírek szerint az önvezető, saját gyártású autó helyett az ezzel összefüggő szoftveres irány vált hangsúlyossá.

Valami biztos, hogy van a háttérben

Az Apple a levélben egyébként kifejezetten együttműködő arcát mutatja, és azt mondja, hogy hajlandó megosztani az NHTSA által kért adatokat. A szervezet ugyanis azt kérte az autóipar szereplőktől, hogy tegyék elérhetővé a tesztek során felmerült, a biztonsággal összefüggő adatokat, amivel sokat segítenének az önvezető autókra vonatkozó szabályok létrehozásában.

A cég szerint “az Apple egyetért abban, hogy a vállalatoknak anonim módon meg kellene osztaniuk a vezetés közben felmerült veszélyhelyzetekkel kapcsolatos forgatókönyveket, és az összes dinamikus adatot, ami az ütközésekkel, vagy az ahhoz nagyon közeli szituációkkal függ össze.”

Szóval a levél alapján mégis csak nyakig benne vannak az autóipari dolgokban, a kérdés most már csak az, hogy annak melyik oldalán és mikor lesz belőle valami.