MEGOSZTÁS

A Telenor és a UNICEF közös programjában az év egyik legfontosabb technikai vívmánya játssza a főszerepet.

Épp a napokban jelent meg a 2016-ot tech szempontból értékelő cikkünk, aminek hamarosan következő második része az idei buzzwordökről is szól majd. Én továbbra is tartom, hogy ez az év a mesterséges intelligencia éve volt, de az is vitathatatlan, hogy a VR technológiáknak is fontos szerep jutott ebben az esztendőben.

Főleg annak, aki észrevette a benne rejlő lehetőségeket és még alkalmazta is azokat. A Telenor például ilyen volt, hiszen a szolgáltató már áprilisban, a Hipersuli program keretében tesztelte a VR lehetőségeit az oktatás terén. Később, már a UNICEF-et segítve a gyermekek jogaival foglalkozó Ébresztő-Óra foglalkozáson készítettek gömbkamerás, 360 fokos felvételeket, amiket aztán VR szemüveggel meg lehetett nézni.

360 fokos figyelemfelhívás

És akkor el is érkezünk az év végéhez, a UNICEF új kampányához, ami Ewan McGregor és a virtuális valóság kombójával próbálja eljuttatni az üzenetet minél több embernek. Ismét egy videóról van szó, ami az ismert színész és egy kilenc éves kisfiú, Job szereplésével igyekszik felhívni a figyelmet a gyermekbénulás elleni harcra.

Ami egy kifejezetten sikeres küzdelem, hiszen mostanra már 99%-ban sikerült megállítani ezt a fertőző járványt, most pedig az utolsó 1% eléréséhez kér támogatást a szervezet. A videó Kenyában készült és a világ minden táján levetítik.

Aki szeretne részt venni a kampányban, esetleg anyagi segítséget nyújtani hozzá, az az UNICEF karácsonyi adománygyűjtő kampányának keretében, december 13. és 23. között az Allee Bevásárlóközpontban, az emeleti Costa Coffee előtti területen nézheti meg a „VR kiállítást”. Ha bárkinek van mobilos VR szemüvege, akkor a megfelelő alkalmazás letöltésével (Android, iOS) otthon is megnézheti a videót.