MEGOSZTÁS

A tavalyi év nyara a zsebszörnyekről, a Niantic és a Nintendo közös játékától volt hangos. A Pokémon Go jött, látott, győzött, ami közben eltört pár csont, volt néhány gázolás és a játékosok nem egy hullára találtak rá, miközben néha még ki is fosztották őket.

A játék elég rendesen felkavarta a mobilos játékok, azon belül is a kiterjesztett valóság alapú címek világát. Arra azonban senki sem számított, hogy a mobiljukra meredő játékosok tumultuózus jeleneteket idéznek elő, és időnként (helyenként) tényleg komoly biztonsági kockázatot jelentenek. Mielőtt jönne Kína, ennek illusztrálására itt van ez videó:

Azt tudjuk már egy ideje, hogy Kínában nem úgy mennek a dolgok, ahogy itthon, vagy a világon bárhol megszokhattuk. Az állami szervek Google szolgáltatásait blokkolják, a netes forgalmat szigorúan ellenőrzik, és az összes piaci szereplőnek hatalmas erőfeszítésbe kerül bejutni, utána pedig terméket, vagy szolgáltatást kínálni a helyieknek.

A Pokémon Go veszélyes

A Reuters beszámolója szerint a Pokémon Go is erre a sorsra jut, mert az engedélyeket kiadó illetékes kínai hatóság megakadályozta a játék megjelenését az országban. Az indoklás elsősorban azt emeli ki, hogy az alkalmazás túl sok veszéllyel jár a helyiekre. A kockázatok közt ott van a „földrajzi információk biztonságának kérdése, ami mellett a közúti közlekedés és a lakosok személyes biztonsága is veszélyben lenne”, szól a hivatalos indoklás.

Maradnak a klónok

Mindez azt jelenti, hogy a kínaiaknak be kell érniük a helyi fejlesztők által összedobott Pokémon Go klónokkal, sőt, valószínűleg a jövőben egyetlen augmented reality típusú játék sem kap majd zöld jelzést az illetékes elvtársaktól.

(A címlapkép a Tech is Asia oldaláról származik)