MEGOSZTÁS

A kezdő vezetők a Samsung Gear VR segítségével biztonságos virtuális környezetben tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a közúti balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Az okostelefonok és más eszközök vezetés közbeni zavaró hatása csökkenti az éberséget, így veszélyezteti a vezetőt, az utasokat és a közlekedés többi résztvevőjét. Egy ÖAMTC-tanulmány szerint a járművezetők 76 százaléka nem tud időben megállni egy váratlan akadály előtt, mivel valami más eltereli a figyelmét (2015). Főként a tapasztalatlan, fiatal vezetők tartoznak a veszélyeztetett csoportba. A Samsung és az ÖAMTC Fahrtechnik közösen kifejlesztette a „Samsung Drive” VR-alkalmazást, hogy felhívja a kezdő sofőrök figyelmét erre a kockázatra. A Samsung Gear VR szemüveg segítségével a felhasználók megtapasztalhatják, hogy milyen könnyen balesethelyzetbe kerülhetnek, és szembesülhetnek a lehetséges következményekkel.

Nem mindegy, hogy nézel át a vállad fölött

Az új technológia valósághű, 360°-os tartalmat nyújt az utakon előforduló veszélyes helyzetekről is. A szemüveget viselve a felhasználó a volán mögött találja magát. Így a tanuló vezetők biztonságos és virtuális környezetben fedezik fel például az okostelefonok figyelemelterelő hatásának veszélyeit.

A Samsung Gear VR-t 2017 nyarától képzési célokra fogják használni az ÖAMTC Fahrtechnik központjaiban zajló kötelező képzések során. Az év során az eszközre készített oktatófilmeket további témákkal egészítik ki, mint például „vezetés a te szemeddel”, „így nézz át helyesen a vállad fölött” vagy „hogyan nézzünk körül motorozás közben”.

Ennyire azért nem durva a tanfolyam, de ez is érdekes lehet…

A VR nem (csak) játék

Az Oculus-szal közösen fejlesztett Gear VR-t a Samsung nem csak szórakoztatási célokra fejlesztette. A Gear VR szemüveg könnyen használható a Galaxy S6 és Galaxy S7 család kompatibilis okostelefonjaival tartalom megjelenítésére 2560 x 1440 pixeles Quad HD felbontásban, 96 fokos látómezővel. A beépített érzékelők segítségével a szemüveg a felhasználó fejének mozgását jelentős késedelem nélkül tudja átvinni a virtuális világba.