MEGOSZTÁS

A sör alapvetően jó. A több sör még jobb. Vagy: egy sör, nem sör, két sör, fél sör, három sör, majdnem sör, négy sör, egy sör. Lehetne még folytatni a nagy életigazságokat sör témában, de tényleg csak azért nem teszem, mert találtam egy új-zélandi céget, amelyik sokkal zseniálisabb módon találta meg a sör népszerűsítésének módját.

A DB Breweries vezetőit a jelek szerint aggasztja a világ homokállományának csökkenése. Tudom, mielőtt továbbmegyünk a sztorival, talán érdemes tisztázni, hogy akkor mi is van a homokkal? Az, hogy egyre kevesebb van belőle a világon. Hihetetlennek tűnik, de egy kapós alapanyagról van szó, ami az építkezéseknél (vakolat, habarcs, aszfalt, beton), a gyógyszeripari termékeknél, és még sok egyéb területen használnak. Például a strandokon is.

Sörösüveg-átalakító automata

A homok azonban fogyóban van, és sajnos a sivatagi homok szerkezeténél fogva nem alkalmas a pótlására. A tengerparti városok egyre nehezebben tudják feltölteni az elapadó homokot, ezért is tűnik nagy ötletnek a DB Breweries találmánya.

A cég megalkotott egy automatát, ami percek alatt elemeire bontja a sörösüveget. A palack behelyezése után egy vákuumos rendszer kivonja az üvegből a szilikátport, illetve az egyéb, nem hasznosítható anyagokat, ami után csak az üveghomok marad vissza. Egy üveg 200 gramm ilyen anyagot termel, aminek az előállítása mindössze 5 másodperc alatt megtörténik.

A strandok megmentője

Egy nyilvánvalóan marketingcélú kezdeményezésről van szó, de a DB komolyan gondolja a homok hiány pótlását is, így a cég megállapodást kötött az ország egyik legnagyobb építőanyag előállító vállalatával (DryMix). Plusz arról is gondoskodni fog, hogy a strandok is kapjanak az így előálló homokból, ami egyébként alkalmas a már meglévő homok dúsítására, pótlására.

A sör tehát jó, sőt, Új-Zélandon most még jobb, hiszen a fogyasztásával egy fontos ügyben segítséget nyújthatnak a sörivók. Hibátlan ötlet, zseniális kivitelezés, 10 pont!