MEGOSZTÁS

Régóta áhítozunk arra, hogy mozduljon meg végre valami a telekommunikációs piacon, mert elég frusztráló, hogy a magyar hálózatok világszínvonalúak, a hozzá kapcsolódó szolgáltatások azonban minden tekintetben és viszonylatban a legdrágábbak.

A verseny egy ideje új területeken, mégpedig az előfizetői konstrukciók, a roaming, az adathasználattal összefüggésben zajlik, aminek két, markáns jelét tapasztalhattuk meg az elmúlt két napban. A sort a Telenor kezdte, aki Hello Data néven olyan csomagokat dobott a piacra, melyek mindegyike korlátlan adathasználatot ígér.

Helló, korlátlan adat!

Nem teljesen új keletű ez a dolog, hiszen a UPC Mobil kínálatában eddig is volt ehhez hasonló, viszont a Telenor semmivel sem korlátozza az előfizetőket. Bármilyen alkalmazás használható, a P2P kapcsolat sem tiltott (nincs trükkös apró betűs rész), plusz mindig az elérhető legnagyobb sávszélesség áll az ügyfél rendelkezésére (a UPC esetében itt volt a legfájdalmasabb korlát), azaz a korlátlan ebben az esetben valóban korlátlan.

Alexandra Reich, a Telenor Magyarország vezetője a Hello Data csomagok bemutatásakor

A Telenor azért szeretné, ha nem eszeveszett torrentezésre, hanem úgynevezett kis képernyős környezetben használnánk, éppen ezért alapszabály, hogy a SIM kártyáról havonta legalább egy hívást kezdeményezni kell. De semmi sem akadályozza meg az embert abban, hogy megossza másokkal a netet, bedobja egy routerbe, vagy egyszerűen csak ne kelljen méregetnie, hogy a következő YouTube videóval elfogy-e az adott hónapra tartogatott adatkeret, vagy sem.

A csomagok, árak itt vizsgálhatók be közelebbről és ne felejtsem el azt a tényt megjegyezni, hogy a Hello Data megrendelésének nem előfeltétele bármilyen hűségszerződés megkötése, ami talán a korlátlan adat tényénél is nagyobb durranásként értelmezhető. És ha már hűség: a Telenor bejelentésének másnapján a Telekom hívta össze az újságírókat, hogy bejelentse egy vadonatúj márka, a Flip elindulását.

Flip variál

Régen láttunk bármilyen „al brand” beindítását telko cégektől, ami talán nem is véletlen, hiszen eddig bármivel próbálkoztak, az aránylag gyorsan elhalt (lásd Djuice, vagy Red Bull Mobile). A magenta vállalat most mégis úgy érezte, hogy van értelme a dolognak, mert szerintük nagyon sok olyan előfizető van Magyarországon, akik nem vágynak extra, kényelmi funkciókra, nekik csak a lényeg, azaz a megbízható, jó minőségű szolgáltatás kell.

A Flip a Telekométól teljesen eltérő, új arculatot és dizájnt kapott

A Flip (egyetlen dolgot kivéve) alapvetően mindenben különbözik a Telenor újdonságától. Ez egy telefont, TV-t (130 csatorna, ebből 24 HD minőségű), internetet (100 Mbit/s) tartalmazó csomag, ami induláskor 500 ezer háztartásban érhető el havonta mindössze 4000 forintért. Az előfizető ezért kap még egy set-top-boxot, egy wireless routert, és azt az ígéretet, hogy semmiféle plusz költség, egyszeri díj sem fogja terhelni. A Flip boltokban, személyes ügyfélszolgálatnál nem rendelhető, mindent kizárólag online, vagy telefonos operátorok segítségével lehet intézni.

Végül az a bizonyos egyetlen közös pont: a Flip szintén hűségszerződés nélkül, ad abszurdum egyetlen hónapra is rendelhető, azaz mindenféle kötöttség és rizikó nélkül ki lehet próbálni, és lemondani, ha épen úgy alakul.

Most már csak egy kérdés maradt: mit lép a Vodafone?