MEGOSZTÁS

Le lehet szarozni a mobilokat, csak semmi értelme. De úgy is mondatnánk, hogy annyi gyenge minőségű készülék van a piacon: miért pont a 3310 kapcsán fakadt ki a teljes hazai média? Sőt: érdekli ez a Nokiát bármennyire is? Nem. Fogja a vásárlókat bármilyen irányban befolyásolni? Aligha.

A Nokia idei barcelonai bemutatkozásának csúcspontja egyértelműen az volt, amikor ellőtték a le nem védett, de valamilyen védettséget (addig) mégis élvező „one more thing” szlogent, és leleplezték a megújított 3310-est. Ha valamiért bosszús voltam, az egyértelműen az Apple, vagyis Jobs szavajárásának kölcsön vétele, meg persze az is zavart egy kissé, hogy a nosztalgia vonat ekkora rössel futott be az MWC színpadára.

Van kamera is: vakuval, 2 megapixeles fotókkal az egyszerű felvételekért* (* HMD Global)

Azt azonban már akkor is elég egyértelműen lehetett látni, hogy ennek a készüléknek az égvilágon semmi köze a régi, klasszikus darabhoz. A dizájn valamennyire emlékeztet a 17 ével ezelőttihez, ugyanazt a nevet kapta, meg igen, van rajta Snake is, de nagyjából ennyi.

Kérem oszoljanak, nincs itt semmi látnivaló!

A nemrég megtartott hazai bemutatón a HMD Global munkatársai elmondták, hogy annyira sikeres volt az akció, hogy utána MINDENKI a Nokia 3310-ről beszélt. Jó, meg a Nokiáról is egy kicsit, de a hangsúly a nagy visszatérőn volt. A cég emberei azt is elárulták, hogy Magyarországon még mindig van vagy félmillió ember, aki nem használ és nem is fog venni okostelefont. Ezzel valamennyire lehet magyarázni az új telefon létét, de az igazi indok nyilvánvalóan a hírverés keltése, egy ügyesen megformált marketing akció.

Ötállású navigációs gomb, plusz kettő, darabonként kétállású funkció gomb (értsd: bonyolult kezelés)

Mindezek miatt én így tekintek a Nokia 3310-re: egy régi, sikeres készülék nevét viselő, a márka körüli zsizsgést felpörgetni hivatott reklámtermék.

Így fontos, hogy mennyire ellenálló? Érdekes, hogy a Snake nem is az a Snake? Számít, hogy nincs benne WiFi és legalább azért 3G mégiscsak kerülhetett volna bele, a szentségit már azoknak a finneknek?!?!

Nem, nem, és ismét csak nem.

Letisztult, feltűnésmentes formavilág

Ja, hogy majd eladnak belőle azért pár százezret, a fejlődő piacokon esetleg milliót? Na, igen, nyilvánvalóan lesznek ilyen járulékos sikerei, plusz pénzügyileg is sikerre van ítélve, tekintve a becsült bekerülési költséget és a kiskereskedelmi árat. (kb. 20 ezer Ft)

Én csak egyetlen dolog miatt szeretnék reklamálni: a körmöm majdnem odaveszett, mire levettem a hátlapot. Ejnye!