MEGOSZTÁS

Az eddig is egyértelmű volt, hogy a digitáliát jól ismerő és használó korosztálynak hatalmas ereje van. Az Y generáció tagjai a technológiai eszközöket natív módon használják, digitális vér folyik az ereikben, egy új nyelvet beszélnek, és nem különösebben érdekli őket az, ami 10 évvel ezelőtt volt trendi (ezzel persze lehet vitatkozni).

Ez az a csoport, ami kereskedelmileg is egyre értékesebb, hiszen saját keresettel bírnak, vásárolnak, döntéseket hoznak, amire a piacnak reagálnia kell. Ezt tette az Air France is, aki nemrég bejelentette, hogy Joon néven egy kifejezetten a 18-35 éves célközönség igényire szabott új légitársaságot indít.

Kék, fehér, fiatalos, Insta pozitív

A közlemény az új márka szolgáltatásairól egyelőre nem sokat közöl, helyette inkább az utaskísérők öltözékére, az általános megjelenésre fókuszál. A kék-fehér színvilág, a fiatalos ruhák mind arra utalnak, hogy próbálnak szakítani a stewardess világ eddig ismert berögződésivel. A Joon gépei (Airbus A320-A340-A350) idén szeptemberben kezdik meg közepes távolságú útjaikat a Charles de Gaulle reptérről, 2018-ben pedig következhetnek a távolabbi célpontok.

Az Air France-KLM cégcsoport leányvállalatként is felfogható Joon várhatóan teljes mértékben „connected” lesz. Noha a cég nem részletezte, a gépek várhatóan alapból WiFi kapcsolattal repülnek majd, és ezen kívül valószínűleg minden olyan lehetőség elérhető lesz a fedélzeten, ami az alaphangon 3 eszközzel utazók számára fontos lehet. A cég külön kitért arra a részletre, hogy a Joon nem fapados légitársaság, viszont az is utazhat velük, aki történetesen 45 éves. (most egy kicsit azért megnyugodtunk).

Beszállókártya a Messengerről

A digitalizálódás másik szintjére nem kell szeptemberig várni. A francia légitársaság az utasokkal való kommunikációba júniustól behúzta a Facebook Messengert. A chatbotok használata nem példa nélküli, sőt, 2016-ban a KLM volt az első a légitársaságok közül, amely bevezette ezt a szolgáltatást.

A hollandokat most a franciák követik: a dolog minden utas számára elérhető, aki az airfrance.hu oldalon foglal jegyet, és kiválasztja az opciót, hogy a Messengeren keresztül jusson hozzá beszállókártyájához. Ezen kívül a chat alkalmazást ügyfélszolgálati eszközként is működni fog, hiszen a légitársaság a Messengeren keresztül a hét minden napján, a nap 24 órájában válaszol az utasok kérdéseire angolul és franciául.