MEGOSZTÁS

A projektben a Daimler csoportba tartozó Mercedes mellett a Bosch is részt vesz. A közös kezdeményezés jelenleg intenzív tesztfázisban van, és azokat az autókat célozza, amelyek rendelkeznek valamiféle autonóm, parkolást segítő rendszerrel.

Az önvezető autók fejlesztése mellett gyakran nem esik szó azokról a részterületekről, amelyek már most rengeteget segítenek a sofőröknek. Bár nekem még nem volt lehetőségem egy ilyen rendszert kipróbálni, de esetenként szívesen venném (és gondolom más is), hogy az autó maga elintézné a parkolást. Főleg akkor, ha az egy parkolóházban történik.

Parkolás gombnyomásra

A Daimler és a Bosch is így van ezzel, így erre a létező igényre egy futurisztikusnak tűnő rendszerrel adnának megoldást. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban bemutatott, úgynevezett Automated Valet Parking azt az élethelyzetet automatizálja, ami valószínűleg nem sokaknak adatik meg: az ember kiszáll a parkolóház bejáratánál, majd a parkolást egy ott dolgozó alkalmazott elvégzi helyette.

A két cég közös megoldása is ezt másolja, csak a parkolás megkezdésekor nem dobják oda a kulcsot a parkoló fiúnak (top 5 filmes közhely egyike), hanem egy alkalmazással indítja el a folyamatot. Innentől az autó a saját érzékelőire, kamerájára, és persze a Bosch szenzor rendszerére támaszkodva megkeresi a parkolóhelyet, és beáll. Távozásnál pedig ugyanez csak fordított sorrendben.

Hamarosan megnyitják a közönség előtt

A közlemény azt állítja, hogy a mostani premiert követően a stuttgarti helyszínen 2018-tól lehet használni a parkoló rendszert, amihez addigra az összes szükséges vizsgálat, tesztelés és engedély meglesz a megfelelő hivataloktól. Ettől kezdve bárki használhatja, bár arra nézve egyelőre nincs információ, hogy kizárólag a megfelelő képességű Mercedes autók lesznek kompatibilisek a parkolóházzal, vagy más márka is begördülhet majd.

A távlati tervek között szerepel a meglévő parkoló épületek felokosítása is, mivel a cégek szerint a berendezések utólag is telepíthetők. Végül egy jó hír az üzemeltetőknek: ezzel a rendszerrel 20 százalékkal több jármű fér be a helyekre, mint anélkül.