MEGOSZTÁS

A szervizelés témája rendszerint valamilyen negatív felhanggal szokott szóba kerülni, egy új szervizpont pedig még véletlenül sem az a topik, ami után az újságírók kezüket-lábukat törnék izgalmukban. Most azonban egy kicsit másról van szó, mert a Samsung valami egészen újat és különlegeset talált ki.

A koreai vállalat hazai képviselete létrehozta a világ első drive-through szervizpontját, amit a budaörsi Tesco parkolójában húzott fel. És ezt szó szerint kell érteni, azaz pontosan az az elképzelés van mögötte, mint például egy McDrive esetében.

Egy teljesen új megközelítés

A nem teljesen véletlenül S-Drive-ra keresztelt épületet az ügyfelek autóval közelíthetik meg, ott sorban állás, sorszámhúzás nélkül, egy ablakon keresztül adhatják be a szervizre szoruló, akár garanciás, akár anélküli mobiljukat, táblagépüket, amit aztán a munkatársak igyekeznek minél gyorsabban megjavítani.

A konténerekből összeállított, de ettől még kifejezetten pofás szerviz a legtöbb esetben a helyszínen képes megbirkózni a problémával, és akár két óra alatt végeznek is vele. (Erre az időre cserekészüléket biztosítanak.) Ez alatt az idő alatt a telefon tulajdonosa el tudja intézni a betervezett vásárlásokat, aminek végeztével meg is kapja az elkészült eszközt. A javítások nagy része tehát itt történik, de ha valamilyen különleges eszközre, beavatkozásra lenne szükség, akkor azt átviszik a szerviz hátteret biztosító TMX Mobile Solution Szerviz Kft. központjába.

Egyedi, magyar ötlet

A Samsung munkatársai elmondták, hogy az ötlet teljes egészében a hazai csapattól származik, annak elfogadtatása azonban nem volt túlságosan egyszerű. A vállalat egyetlen országában sem volt még példa ilyen jellegű szerviz létrehozására (de más gyártónál sem), így a koreai vezéreket hosszasan győzködni kellett a dolog életképességéről. A döntés végül megszületett, a budaörsi helyszín adódott a TMX közelsége miatt, és ha beválik a módszer, akkor más parkolókban is megjelenhetnek az S-Drive épületek.

A központ a hét minden napján (h-p 9-20, szo 10-18, v 10-16) várja a látogatókat, akikből valószínűleg lesz néhány, hiszen a Tesco parkolójában egy hét alatt vásárlók százezrei fordulnak meg. Azt is megtudtuk, hogy az S-Drive könnyedén mozgatható, és máshol munkába állítható, amennyiben ez a helyszín mégsem váltaná be a hozzá fűzött reményeket.

Ha már a közelben voltunk, a bemutató után beleshettünk a TMX közeli, 800 négyzetméteres szervizterébe, ahol 63 mérnök és technikus dolgozik kizárólag Samsung termékek javításával. Fotózni természetesen nem lehetett, mi viszont közelről megnézhettünk pár tipikus javítási metódust. A hatalmas, nyílt térben elhelyezett asztaloknál dolgozó szervizesek itt végzik az összeszerelés utáni nyomáspróbát, az antenna ellenőrzéseket, a szükséges alaplapi forrasztásokat. A használt szerszámok között láttunk egy szendvicssütő módjára működő gépezetet, aminek az volt a feladata, hogy fokozatosan hevítse a telefont, ami után már könnyebb leválasztani a panelt a készülékházról.