MEGOSZTÁS

Közeledik a Destiny 2 megjelenési dátuma, így egy BETA teszt keretében lehetőségünk volt kipróbálni, hogy mire számíthatunk majd. A tapasztalatainkat összefoglaltuk a PC-s próba apropójából, természetesen kitérve az optimalizáltság fontos kérdésére is.

A Destiny 2 bétájában lehetőségünk volt egy nagyon rövid ideig, a három többjátékos móka mellett, a kampány első néhány percét is átélni. Döbbenetesen jól sikerült a történetet felvezető első küldetés. Borzongató érzés volt látni az első részben megismert, hubként funkcionáló Tower Plaza romjait.

Az események egy évvel az első rész után veszik kezdetüket, a Cabal Red Legion hajói megjelennek The Last City falainál és porig rombolják az egészet. Az invázió közben érkezünk meg Guardianunkkal (akit ezúttal is a Titan, Hunter és Warlock szentháromságból választhatunk ki) és azonnal fegyvert ragadunk, hátha találunk még túlélőket. Biztatóak az első percek, remélhetőleg a második rész esetében nem kellenek majd évek, hogy megfelelő tartalomhoz, rendes végjátékhoz legyen szerencsénk, nem úgy, mint a 2014-es első rész kapcsán.

A rövid ízelítő után nekieshettünk a többjátékos küzdelmeknek. A Control esetében két négyfős csapat mérkőzött meg a Javelin-4-es térképen a kontroll pontok birtoklásáért. A tágas termeivel, egy gyárkomplexumra emlékeztető pálya különösebben nem nevezhető egyedinek, erősen emlékeztet az első rész csatatereinek egyikére. A három különböző ponton elhelyezkedő zászlót kell a lehető legtovább a fennhatóságunk alatt tartani.

A kicsit fantáziátlan Javelin-4-es térkép után, a Midtown színes kisvároskája a maga szűkebb folyosóival és tereivel, egy sokkal kellemesebb és izgalmasabb terepnek bizonyult. Itt már a közelharc kedvelői is jobban tudtak érvényesülni és a feladat okán az összecsapások intenzitása és jelentősége is erőteljesebbnek bizonyult. A Countdown módban a szintén kétszer négy főből, az egyik csapat bombát telepített, míg a másik védte az erre kijelölt pontokat. Igaz, hogy így szinte két területre koncentrálódott a küzdelem, azonban a gyors, alig egy perces csaták nagyon szórakoztatónak minősültek.

A PVP küzdelmek mellett egy kis PVE mókát is ki lehetett próbálni. A háromfős The Inverted Spire névre keresztelt Strike, Arcadian Valley-ben zajlott, ami egy meglepetésekben gazdag és kifejezetten látványos küldetésnek bizonyult. A folyamatos előrenyomulás során óriási katapult turbinákkal hidaltunk át nagyobb távokat és még egy ásatás közvetlen közelében is megfordultunk, szinte érezni lehetett, ahogy a hatalmas ásókarok elsuhannak a fejünk mellett. A Strike végén pedig nem maradhatott el az intenzív főellenség harc sem, ami igazi csapatmunkát követelt meg. A dög háromszor váltott helyszínt és közben még a csatlósait is aprítani kellett.

A multis meccsek kapcsán az volt az érzésem, hogy a matchmaking gyorsabban is dolgozhatott volna. A háromtagú Strike-hoz 45 másodperc alatt talált játékosokat a rendszer, de a nyolc személyes Control és Countdown módokra jóval többet kellett várni (rosszabb esetben előbbire másfél, míg utóbbira kettő percet). Arról nem is beszélve, hogy többször előfordult, hogy a Control játékmódban kiegyenlítetlen küzdelmek álltak elő, lévén nem volt teljes a csapatlétszám, itt pedig a hiányzó emberek könnyen elbillentik a mérleg nyelvét a teljes létszámú csoport irányába. A netkód stabilnak bizonyult, a tesztidőszak alatt nem volt döcögés és laggolást sem lehetett tapasztalni, ami kifejezetten üdvözítő.

Amiről még érdemes beszélni az a Destiny 2 optimalizáltsága és a grafikusok, pályatervezők munkája. Már a BETA-ban látottak meggyőzőek voltak, a Destiny 2 bitang jól néz ki és valószínűleg jól is fog kinézni. Remélem nem a kampány első 20 percébe tolt bele minden parasztvakító csili-vilit a Bungei, és egy hosszú, akciódús, izgalmas, változatos küldetésekkel és helyszínekkel, valamint brutális boss harcokkal megpakolt történetet kreáltak nekünk. Az biztos, hogy az a kicsi, amit mutattak, az meggyőző volt. Minden a helyén van, részlet és effekt gazdag, na meg jól megtervezett hatást kelt.

Ráadásul még a gépigényt is sikerült emberi szinten tartani és még az átlagosabb konfigurációkkal rendelkezőket sem kényszerítik súlyos kompromisszumokra. Az Intel i5 3470 3.2 GHz-es procival, a Gigabyte GA-B75M-D3V alaplappal, a Kingston 2x4GB 1600 MHz-es DDR3-as RAM-mal és egy Gigabyte NVidia GTX 660-as VGA-val (2048 MB GDDR5) szerelt teszt konfigurációnkon (ami nem egy mai darab) gyönyörűen futott fix 30 FPS-el. A Texture Anisotropy (enájzótropi) 16x és a Texture Quality Highest beállításai mellett, egyedül az Anti-Aliasing MSAA fogta csak meg 20 FPS-re, így kénytelenek voltunk az SMAA értékkel beérni. Ezen eredményeket látva, még nagyobb lelkesedéssel várjuk az október végi PC-s megjelenést. A konzolosok már jövő héten verethetik.

Deathevil