MEGOSZTÁS

A legjobb akció-kalandokat a Naughty Dog szállítja a Sony-nak PlayStation 4-re. Egy évvel az Uncharted 4 után, ha nem is teljesértékű folytatással, de egy tartalmas és színvonalas mellékággal jelentkeztek, melyben ezúttal csajok kapják a főszerepet. 

A Naughty Dog piacvezető a minőségi alkotások terén PlayStationön, játékaikat maximális odaadással, a legmagasabb technikai szinten készítik el, amit természetesen meg is hálál a közönség. A csapat Uncharted szériája kapcsán a legutóbbi negyedik rész esetében sem okoztak csalódást, a korszakra jellemzően a legmagasabb technikai színvonallal nyűgöztek le mindenkit, és ahogy az előző generációs mesterművük, a The Last of Us esetében is történt, vártunk egy ütős kiegészítő történetet is a csapattól.

Csajok egymás közt

A kaliforniai brigád azonban annyira belemerült a fejlesztésbe, hogy a néhány órás letölthető tartalom egy egész játékká hízott, ami reméljük valójában nem csak egy piszkos üzleti döntésnek minősülő ál indok volt csupán.

A történetben amolyan Naughty Dogosan színvonalas, ismerős narratívát kapunk, a drámai dialógusok óramű pontossággal érkeznek és ezúttal is megkapjuk a két karakter közötti civódásokat, nézeteltéréseket, csak ezúttal Chloe Frazer és Nadine Ross főszereplésével.

Chloe apja kutatásait igyekszik befejezni. Egy értékes ereklyét szeretne megtalálni, amihez Nadine harctéri tapasztalatait veszi igénybe, akinek szintén vannak saját indíttatásai. A polgárháború sújtotta Indiában a Ghátok nyugati területén kezdenek kutatásba Ganésa agyara után, amit a helyi hadvezér és nemezisünk, Asav is igyekszik megszerezni. A bő fél évvel a negyedik rész után zajló események rengeteg izgalmas kalandot tartogatnak hőseink számára.

Változatlan színvonalon

A játékmenetet csak olyan szempontból érheti panasz, hogy a negyedik részhez képest szinte nulla előrelépés történt. Ha kevésbé akarom negatív kicsengéssel megfogalmazni a dolgot, akkor azt mondanám, hogy ugyanolyan zseniális a gyönyörű környezetben való platformozás, a hangulatos fejtörők megoldása, a látványos QTE szerű scriptelt események átélése és az ütős harci szekvenciák egyvelege, mint az utolsó Nathan Drake kaland esetében.

Hősnőinkkel szokás szerint a hétköznapitól markánsan eltérő szituációk részesei lehetünk, még mindig megdöbbentő elégedettséggel éljük át a hihetetlen eseményeket, de már nem ég akkora lánggal az Uncharted adrenalin pörzsölője, mint egy évvel ezelőtt. A rajongók többségében felmerül majd a déjá vu érzése, elvégre bármennyire is professzionális a végeredmény, akkor is pepitában kapjuk az Uncharted 4-et. Itt is két karakter, érzelmeket sem nélkülöző jellemfejlődéses eseményeit élhetjük át, amit hibátlan animációkkal, részletes arcmimikával és döbbenetes átvezető videókkal tolmácsolnak

Ezúttal is kapunk egy nagyobb nyílt terepet, ahol kalandozhatunk, gyűjtögethetünk, kutathatunk és feladványokat oldhatunk meg, ugyanazzal a dzsipes csapatással és csörlős megoldással, mint korábban. Az akciózás terén pedig még mindig megoldhatjuk csendben lopakodva az ellenség felszámolását, ahogy a shotgunokkal, pisztolyokkal, géppuskákkal, gépfegyverekkel, gránát és rakétavetőkkel, valamint robbanószerekkel is halomra mészárolhatunk mindenkit.

Újdonságként megjelent a játékban a zárfeltörés rendszere, ami egy rendkívül egyszerű folyamat és a történet előrehaladását segítő momentumok mellett a harctéren törhetünk fel ládákat értékes utánpótlás reményében. A szokásos kincsek felszedése mellett és az opcionális dialógusokon felül Chloe szeret fotózgatni, így az izgalmasabb terepeken ellőhetünk egy-egy képet is.

Példamutató megvalósítás

Kérem szépen, ez már megint egy technológiai mestermű lett! Még a sima PlayStation 4-en is bámulatosan fut a The Lost Legacy, nem kell erősebb hardver ahhoz, hogy ámulatba ejtsék a játékosokat a részletesen és hitelesen kivitelezett dzsungellel, még a monumentális jelenetek esetében sem találkozhatunk akadozással, nem esik vissza a képfrissítés sem. A helyszínek mesésen csodásak, az indiai környezet biztosított a kalandhoz városokat, templomokkal övezett hegyes dzsungeleket, a történelme pedig számos mítoszt és istenséget, ez pedig a végeredményben is tetten érhető.

A minimális csapatlétszámmal való dolgozás okán bizony maradtak kisebb, de bocsánatos bugok a végleges verzióban, de a legtöbb bosszúságot a mesterséges intelligencia szerencsétlenkedései okozzák csak. Társunk lopakodás közben képes mérgezett egér módban nagy csapatást rendezni az ellenfelek előtt, vagy ostobán egyhelyben szaladgálni, ha megakad valamiben.

A karakterek, megformálásuk, a Motion Capture színvonala példamutató, a színészek profik, a fejlesztők pedig a harcrendszert Nathan tank stílusa után a technikásabb, könnyebb és vékonyabb, harcművészetekben jártas Chloe-hoz igazították. A karakterek eltérő habitussal rendelkeznek, míg Chloe spontán módon impulzív, addig Nadine katonás múltja révén határozottabb és kevésbé összetett jellem.

A The Lost Legacy érezhetően kisebb volumenű projekt a negyedik felvonáshoz képest, azonban ez csak elhanyagolhatóan jelentkezik a végterméken. Van azért egyfajta nyúzott róka szaga. Egy év alatt mondjuk nem lehetett volna nulláról felépíteni egy ilyen játékot, így fogadjuk el az ismerős elemeket és örüljünk a minőségi duplázásnak. Az A Thief’s Endhez képest csak nyolc-tíz órás játékidőt kapunk, de akkor nem számoltuk a többszöri végigjátszást nehezebb szinteken a kincsek felkutatásával, na meg a multiplayer módokba beletolható órákat sem.

Különálló játék révén itt is megkapjuk a többjátékos opciókat, ráadásul a Survivalt még egy Arena lehetőséggel is bővítették. Hogy végképp ne legyen egy rossz szavunk sem és garantált legyen a többmilliós eladás, a valamivel kurtább The Lost Legacy-t nyomott áron szerezhetjük be, szóval ez valóban egy kihagyhatatlan alkotás.

Fejlesztő: Naughty Dog
Kiadó: Sony IE
Megjelenés: 2017. augusztus 23.
Műfaj: Action-adventure
Platform: PlayStation 4

Deathevil 
ÁTTEKINTÉS
Értékelés
MEGOSZTÁS
Előző cikkBűnözők vehetik át az uralmat a pacemakerek felett
Következő cikkIFA 2017: két nagy névvel erősítenek az LG tévék