MEGOSZTÁS

15. születésnapja alkalmából az Extreme Digital szépen összegezte az elmúlt évek trendjeit, tapasztalatát.

Tizenöt éve még teljesen más termékeket keresett egy átlagos magyar vásárló. A DVD és a hozzá kapcsolódó lejátszók hatalmas népszerűségnek örvendtek, ezeket mára az okostelevíziók váltották fel, hívja fel a figyelmet sajtóközleménye elején a 15. születésnapját ünneplő Extreme Digital. A cég az első években sokkal kisebb termékkörrel foglalkozott, majd fokozatosan növelte termékeinek portfólióját.

Növekvő online eladások

A vállalat az utóbbi 10 évben 300 ezer darab tévét adott el, emellett 40-40 ezer mosógépet és hűtőt. Eleinte a szaküzletekben ütötték nyélbe az üzleteket, azonban manapság már népszerűbb az online vásárlás ezen termékkategóriákban: „A háztartási nagygépek és tévék online értékesítése az utóbbi néhány évben a sokszorosára emelkedett: bár korábban ezeket a termékeket inkább személyesen vették át a vásárlók, a házhoz szállítás jóval magasabb komfortja nyomán mostanra internetes slágertermékekké váltak. Nem véletlen, hogy 20 ezer négyzetméteresre kellett növelni a raktárkapacitást, hogy a sok helyet foglaló háztartási nagygépek szállítása minél gyorsabb legyen, ez ugyanis csak saját logisztikai háttérrel oldható meg” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító ügyvezető igazgatója.

Gyorsabb termékek, alacsonyabb árak

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a termékek jóval olcsóbbak lettek, a középkategóriás okostelefonok lazán lehagyják teljesítményben a néhány évvel ezelőtti csúcskészülékeket. Míg tíz éve minimum 250 ezer forintot hagytunk a kasszánál egy 40 collos plazmatévéért, amely ezért csak HD Ready felbontást kínált, manapság már valamivel 100 ezer forint felett Full HD felbontású, 20-25 ezer forinttal drágábban UHD tévét vihetünk haza.