MEGOSZTÁS

A német Mercedes-Benz autógyár a Nemzetközi Autó Motor Show keretein belül, Frankfurtban mutatta be a GLC F-Cell névre hallgató jármű prototípusát, amely nem egy szokványos hibrid. 

A 2019-ben az Egyesült Államokban bevezetni kívánt autó ugyanis 197 lóerős motrának meghajtásához a 13,8 wattórás akkumulátor kiürülése után a 4,4 kg hidrogén tárolására alkalmas tárolóból nyer energiát. Emellett a töltőn is elég fürge a kicsike, másfél óra alatt teleszívja magát, ezután nagyjából 50 kilométert tud megtenni akkumulátorról. A végsebessége nagyjából 160 km/h lehet.

 

De honnan lesz ereje?

Még az USA-ban is viszonylag szegényes a hidrogén töltőállomások kiépítettsége, San Francisco és Los Angeles metro körzeteire korlátozódik, de tervben van további pontok kiépítése. Úgy tűnik, hogy a Mercedes nem bízza a véletlenre, többféle meghajtást kipróbál, hogy a környezetbarátabb jövőben is a piac egyik vezető márkája lehessen.