MEGOSZTÁS

Pontosan egy éve történt, hogy a nem eredeti kellékanyagokat használó HP nyomtatók sztrájkba kezdtek – a gépek egy hibaüzenet kíséretében, visszautasítottak minden parancsot. A gyártó akkor az illesztőprogram frissítésével lett úrrá a problémán, ami azonban ismét jelentkezett…

A napokban újra hibaüzeneteket kaptak azok a felhasználók, akik „second hand” patronnal próbálják csökkenteni a nyomtatás költségeit. A rendszer egy vagy több használatban lévő patron meghibásodására hivatkozik azokban az esetekben, ha chip nélküli HP tartályokat észlel.

A hibát a HP Dynamic Security szolgáltatása okozza, amely azonban kikapcsolható, így akinél előfordul a jelenség, első körben ennek megkerülésével próbálkozzon. A probléma nem minden eszköz esetében jelentkezik, az érintett nyomtatók listája és a funkciót kikapcsoló firmware a HP hivatalos oldalán található. Egyes felhasználók visszajelzése alapján a hiba akkor sem jelentkezik, ha legalább egy eredeti patron van a gépben.
A gyártó ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a nyomtatók zavartalan működése, csakis hivatalos kellékanyagok használata mellett biztosított.