MEGOSZTÁS

Háromévnyi fejlesztést követően megérkezett a Destiny folytatása, és a Bungie-nak nem kevesebb volta célja, minthogy megmutassa tanultak az előd hibáiból, nehézségeiből és már az indulásra egy sokkal átgondoltabb, élvezetes alkotást tesznek le az asztalra.

Az elsődleges alappillér a Destiny 2 estében, ami megfelelő stabilitást biztosít a játék számára a jól megírt és érdekfeszítően felépített történetközpontú kampány, ami végre maradéktalanul be tudja tölteni a szerepét, még annak ellenére is, hogy kicsit elcsépelt a cselekmény. Az Utolsó várost hatalmas túlerővel ledózerolja a Cabal Red Legion serege Dominus Ghaul vezetésével, az életben maradt Őrzők pedig menekülésre kényszerülnek. Hősünkkel pont a támadás megindítását követően érkezünk haza, és testközelből élhetjük át az esélytelen küzdelmet. A főgonosz mesteri terve működőképesnek látszik, az Utazót kiiktatva, és a Guardianok erejét biztosító fényét elzárva könnyű győzelmet arat.

Miután kiebrudaltak az ellenség által bitorolt korábbi központi helyszínünkről, súlyosan sérült hősünkkel útra kelünk és egy távoli hely felé vesszük az irányt, ahol elméletileg túlélők gyülekeznek. Az új, átmeneti bázisként funkcionáló Farm egy lepukkant menedék, de pontosan megfelel arra, hogy sebeinket nyalogassuk és megszervezzük az ellenállást. A sikeres ellentámadáshoz első lépésként össze kell toborozni a legjobb Vanguardokat, hogy egyáltalán legyen valami esélyünk. A történet nem igazán meghatározó, így a látványos átvezetők, az egyedi személyiségű karakterek és a dialógusok cipelik el a hátukon. A dramaturgia tartogat az akció és a dráma mellett vicceskedős, humoros szituációkat is, melyek sajnos a túltolt, erőltetett kategória keretein belül ragadtak. Azonban végre legalább egy rendes kampánnyal merülhetünk el a világban, ami most nem ágazik el a szélrózsa minden irányába, igaz így korábbról sok kérdőjelet egyelőre még megválaszolatlanul is hagy.

A The Farm romos vidéki épületei hangulatosra sikerültek, tökéletesen töltik be az átmeneti szállás opciójukat, otthonosnak egyáltalán nem nevezhető az alkalmi központunk, ahol az üde zöld növényzet között egy patakocska is kacskaringózik, és még egy kis közösségi sporteseményt is rendezhetünk, a felcsúti stadionra még távolról sem emlékeztető göröngyös gyepen. A Farm kapcsán két pozitívumot lehet megemlíteni; a mérete okán minden egy helyen érhető el, így nincs felesleges caplatás, a másik pedig a csodás látkép, ami elénk tárul. A négy nagy helyszínt biztosító bolygók azonban sokkal üdítőbb képet fest, változatos környezetet és pár igencsak lélegzetelállító helyszínt biztosítanak. Felépítésük szerteágazó, képesek néhány méteren belül teljes átalakulásra, a Pacific Archology területére lépve kivillantották tehetségüket a grafikusok és a pályatervezők.

A bolygófelszíneken a sok kutyagolást, jó pár egyéb tevékenységgel tehetjük színesebbé. Kezdésnek az értékes kincseket rejtő ládák felkutatása mellett, kapunk Challanges címszó alatt három kihívást is, de az adott számú nyersanyag begyűjtése, vagy a fejvadászkodás mellett, az Elveszett szektorok felkutatása és kipucolása tűnik a legizgalmasabbnak. Ezúttal már a vegyes érzéseket keltő történet befejeztével sem fordul azonnal unalomba a játék. A további egyszerűbb kampányküldetések mellett, egyes sztori missziókat újrajátszhatunk, kapunk tucatnyi érdekfeszítő mellékküldetést, melyekből értékes információkhoz juthatunk, és becsatlakozhatunk egy-egy publikus eseménybe is. Utóbbiak helyét és kezdését végre jelzi a rendszer a térképen, így jobban tudunk hozzájuk igazodni. A Strike-ok esetében már nehezített időkorlátos Nightfall Strike-okon is részt vehetünk (csak barátokkal teljesíthető), és a brutális hat fős Raidek sem maradnak el, melyek jó pár órával rövidíthetjük meg az életünket, de nyilván a teljesítésükkel a jutalom sem marad el. Mindenképpen érdemes valamilyen Clanhoz csatlakozni, hiszen úgy is kaphatunk jutalmakat a többiek tevékenykedése révén, hogy nem foglalkozunk különösebben a klán feladatokkal.

Kicsit kell beszélnünk a fejlődési rendszerről és a karakterosztályokról is. Utóbbi kapcsán elkeserítő meglepetés volt, hogy nem kaptunk új kasztot, ellenben a fejlődési rendszert és a subclassokat alaposan átalakították. Huszadik szintig fejlődhetünk XP alapon, melyet az előző részben megismert Light szintet váltó Power érték növelése követ a Destiny 2-ben. Egyre erősebb fegyvereket és felszereléseket farmolva tornázhatjuk magasabbra ezt a szintet, és a fejlesztésekben elmerülve, nem csak modokkal erősíthetjük a legjobb cuccokat, ugyanis még craftolásra, egybeolvasztásokra is lehetőségünk nyílik. Így csak azok fognak igazán magas szinteket elérni, akik alaposan elmerülnek a rendszer izgalmas mélységeiben. A subclassok egészen hamar megnyithatóak és mindhármat tovább fejleszthetjük négy-négy aktív vagy passzív tulajdonsággal, igaz ezek közül csak az egyik négyes blokk lehet aktív. Ezúttal az NPC-knél érdemes odafigyelni a folyamatos reputációs szint növelésére is, amit a küldetésekért kapott Tokenekkel vagy nyersanyagok gyűjtögetésével tehetünk meg, jutalmunk pedig minden szint után egy értékes tárgyakat rejtő Engram lesz.

A Crucible kompetitív többjátékos móka is komolyan át lett alakítva. A Quickplay és a Competitive lehetőségek közül választva egy random játékmódban mérkőzhetünk meg a maximum négy fős csapatunkkal, egy szintén random pályán másik négy játékossal. A korábbi 12 fősről történt létszámcsökkentés eltolta a játékmenetet a darálós irányból a taktikus felé, sokkal nagyobb hangsúlyt kapott ezáltal a csapatmunka és ez meg is látszik a meccsek során. Ezt tovább erősíti a Countdown játékmód, mivel itt, vagy bombát kell telepítenünk, vagy az erre kijelölt pontokat megvédenünk. A Crucible esetében nagyon fontos, hogy megtaláljuk a számunkra legoptimálisabb fegyvereket. Egy kisebb sebzésű, de pontos sorozatvető stukkerrel is lehetünk eredményesek, és ha jól taktikázva, jó ütemben szerezzük meg az időszakos speciális lőszereket, akkor egy brutális rakétavetővel nagyon jó hatással lehetünk a statisztikánkra. Sajnos a többjátékos módban is felütötte a fejét a szerver probléma, de érezhetően ritkábban, mint a kampány küldetései, vagy a Strike-ok esetében. A matchmaking gyorsnak semmiképpen sem nevezhető, komótosan vakarja össze a nyolc játékost, és a statisztikákra is jobban odafigyelhetne, hogy nagyobb legyen az egyensúly az összecsapások során.

Az eddig elhangzottak alapján, aki végigtolta a Destiny kiegészítőit az joggal kérdezhetné, hogy ennyi? Mert akkor ez csak egy letisztultabb, egyszerűsítettebb konverziója is lehetne az első résznek. Hol vannak az érdemi újítások? Igen, nekem is nagy szívfájdalmam volt, hogy a több tucat kellemes játékóra alatt állandóan az motoszkált bennem, hogy minden milyen szép és jó, de ezzel én már játszottam. Persze az új bolygók, új helyszíneket jelentenek, ami alap követelmény, de nem tapasztalható nagy változás a fegyverarzenálban, ugyanazokat a kasztokat kapjuk, kisebb fejlődéses machinációkkal, valamint a játékmenet is a régi, ami igaz majdhogynem tökéletes. Ilyen gunplay nem sok játékban van, zseniális a harc, mind egy, mind többjátékos módban, azonban nem tartottam jó megoldásnak, hogy a járműhasználat (Sparrow) lehetősége csak a történet végigjátszása után válik elérhetővé. Néha hasznunkra lesznek az elszórt gyorsutazási pontok is, de a förtelmesen instabil netkód miatt az újrakezdések így is, úgy is kikészítik az ember idegeit.

És akkor itt kell megjegyeznem, hogy a Desteny 2 jelenlegi formájában csak idegesítően játszható, pedig már két hét is eltelt a startja óta. Annyi a szerver probléma, hogy minden küldetésre vagy meccsre jut legalább egy sikertelen, és akkor lehet még keveset is mondtam. Ezen időrabló játékmenetnek egyetlen haszna van, hogy folyamatosan fejlődünk, a küldetéseket meg mindig kezdhetjük előröl. Egy nyerő multis meccs kapcsán, ugye nem kell mondanom, hogy mekkora méreg egy ilyen anomália. Nem így kellett volna kitolni a játékidőt. Inkább fel kellett volna készülni a megjelenésre, ha már egy vagyont kifizetnek a játékosok és bosszankodás a jutalmuk. Mindezek ellenére egy nagyon élvezetes lövöldéhez lehet szerencsénk, alapos újratervezésnek hála sikerült is megtalálni a helyes irányt. Kíváncsian várjuk a további tartalmakat.

ÁTTEKINTÉS
Értékelés
MEGOSZTÁS
Előző cikkKészül a Razer gamer mobilja
Következő cikkÚjabb akkuhiba a Samsungnál