MEGOSZTÁS

Az Airbus elektromos meghajtású járművét négy rotorral tervezik megépíteni, meghatározott útvonalakon közlekedik majd, eleinte emberi irányítással, majd önállóan is repülhet.

Az úgynevezett kvadkoptereket közlekedési csomópontok (vasútállomások, repülőterek) kiszolgálására tervezik beállítani.

Könnyen, gyorsan, kényelmesen

Az akkumulátorral ellátott, négyszemélyes járművek egyik előnye, hogy képesek függőlegesen fel- és leszállni, tehát nincs szükségük nagyobb helyre. A vállalat túl van a motorok földfelszíni vizsgálatán, így újabb lépést sikerült megtenniük a megvalósítás felé.

A gyártónak komoly előnye a konkurenciával szemben, hogy járművük már nem csupán papíron létezik, ráadásul az Airbus egyedül is képes finanszírozni a projektet. A sikeres tesztek után a vállalat hamarosan elkezdi a bemutató jármű építését; a következő év célkitűzése megteremteni az elektromos rendszer és a motor összhangját.

Számos elképzelés formálódik

Érdekes, hogy nem csak a franciák látnak fantáziát a városi repülő járművekben. Az Uber az Elevate nevű légi taxival kísérletezik; a Lilium nevű startup kétszemélyes repülő autóra gyűjt, a Kitty Hawk elnevezésű kezdeményezés mellé Larry Page (a Google alapítója) társult be, míg a Terrafugia projekt mögött a Volvo anyavállalata szorgoskodik.