MEGOSZTÁS

Két év kellett a Dice és az EA munkatársainak ahhoz, hogy elkészítsék a SW:BF második részét, ami most friss karakterekkel, egyjátékos móddal, új hősökkel és persze brutál hangulattal tért vissza.

Én pontosan abba a generációba tartozom, akinek teljesen mindegy, mi az áru, ha egy kicsit is köze van a Star Wars univerzumhoz. Aki az Imperial March első ütemeitől automatikusan libabőrözni kezd, aki bármelyik (igen, bármelyik) film bármelyik kockájáért rajong, az jól ismeri ezt az érzést.

Most szerencsére egy olyan csodálatos korban élünk, ahol ez az érzés szinte bárhol, bármilyen formátumban reprodukálható, így a két évvel ezelőtti Battlefront is erre volt hivatott. Akkor Xboxon, ezúttal már főleg a fiamon keresztül láttam, tapasztaltam meg, hogy mennyire működik ez az egész 2015-ben is, és valószínűleg fog idén is.

Végre egy kis sztorit is kapunk

Hivatalosan ma indult útjára a Star Wars Battlefront II, amiben a két konzol, illetve PC tulajdonosai ismét elmerülhetnek abban a bizonyos hangulatban. Mert a cím ebben a legerősebb: a jól ismert karakterek bőrébe bújni, becsusszanni az ikonikus vadászgépek pilótafülkéjébe, fénykarddal, az Erő segítségével harcolni, és mindezt olyan fanatikusokkal tenni egy időben, ugyanazon a pályán, mint mi vagyunk.

A játék ehhez minden létező hozzávalót megad: 14 hőssel, 18 helyszínen, és közel 40 járművel gyakhatjuk egymást olyan grafikai megvalósítás közepette, ami gyakran megnehezíti a koncentrálást. A két évvel ezelőtti részhez képest újdonság, hogy alapozásnak végigszaladhatunk egy nem túl hosszú, de hangulatos sztori módon, ha pedig ez megvan, akkor ott van a korábban Skirmish néven futó, de idén Arcade-re keresztelt beszoktató mód.

Többszörös multi élvezet

A játék veleje persze a multiplayer. Ez a világ az összes eddig megjelent film karaktereiből, helyszíneiből táplálkozik, kiszolgálva ezzel a 70-es, 80-as években születettek és a mostani tinédzserek igényeit is. A többjátékos módok (Strike, Blast, Starfighter Assault, Heroes vs. Villains, Galactic Assault) egészen parádés, tömegjelenetekkel tűzdelt harcokat fognak bonyolítani, ahol a hősökön túl négy kaszt (Assault, Heavy, Officer, Specialist) bőrébe bújhatunk be. A képességek rendszerén sokat csiszoltak a legutóbbi rész óta, bár a hősök teljes köre csak akkor válik elérhetővé, ha beleteszünk jó pár órát a játékba.

Az látszik, hogy a készítők figyeltek a panaszokra, kritikákra, meglátásokra, és elsősorban a játékosok igényei alapján szabták át az új részt. Az eddigi tesztek és vélemények egyelőre vegyesek, sőt, a mikrotranzakciók kapcsán egy kisebb balhé is kialakult, de az EA azt ígéri, hogy hamarosan megoldják a problémákat. A lényeg, hogy a Star Wars hangulat erősebb, mint valaha, a Battlefront 3 pedig várhatóan a kezdő, és a haladó harcosok igényit is ki fogja tudni elégíteni.