MEGOSZTÁS

A villamos energia felé történő elmozdulás egyre fontosabb a vízi teherszállításban. A Zhang Peng nevű teherhajó az első lépés ebbe az irányba.

A kétszázharminc méter hosszú, százharminchét méter széles és negyvenkét méter mély monstrum mintegy kétezer tonna rakományt képes magával cipelni, amely kicsit ironikus módon szenet jelent.

Ezer elem, nyolcvan kilométer

A teherhajó ezer lítium elemmel bír, egyetlen töltéssel nyolcvan kilométert képes megtenni. A járművet töltőállomások segítik tovább az úton, amelyek két óra alatt töltik fel teljesen a rendszert. Bár a hasznos teher egyelőre fosszilis tüzelőanyag, már az is hatalmas előrelépés, hogy a hajó szállítás közben nem szennyezi a környezetet.

A jövőre nézve mindenképp biztató a kezdeményezés már számos, a hajógyártásban érdekelt vállalat (Tesla, Daimler, Cummins, Toyota, Rolls-Royce) dolgozik olyan teherhajókon, amelyek alternatív meghajtással képesek eljuttatni rakományt a célállomásokig.