MEGOSZTÁS

Süvítő lézernyalábok és egymásnak feszülő fénykardok búgásától lesz hangos az év vége. Nem csak a mozikban robog a Star Wars gépezet, de a videojátékos piacon is tarolni szeretnének a Battlefront II-vel. Vajon sikerült az Electronic Arts küldetése az arcátlan mikrotranzakciós titkosfegyver használata mellett?

Az Electronic Arts a legújabb Need for Speedel megszellőztette, hogy 2017 nem szól másról számára, mint a játékosok, rajongók kizsigereléséről. Már az NFS címe is vérlázító a mikrotranzakciós játékmenete okán, de csak így utólag esett le igazán, hogy mit is akar jelenteni a Payback. Itt bizony nekünk kell mindent csúnyán megfizetnünk.

Nem csak a túlárazott játékukkal akarnak keresni, de még azért is fizess, ha játékon belül tovább akarsz haladni unalmas farmolás nélkül. A pofátlanságnak is vannak határai, amit most erősen feszegetnek, így már csak egyetlen bizodalmunk a Battlefront II-ben maradt idén. Hát? Ezt is csúnyán benéztük.

Sajnos a Star Wars témájú lövölde sem szól a kulisszák mögé nézés után másról, mint, hogy fizess és a dobozok nyitogatásával király csávó lehetsz az online harcmezőkön. A megjelenés előtt komolyabb népharag kezdte felütni a fejét, így átmenetileg viszakoztak a srácok, de ott pihennek a háttérben a keményvalutáért beszerezhető ládikák várva, hogy szabad utat kapjanak és megtorpedózhassák a tehetősebb kockák bukszáit.

Pedig annyira akartam hinni ebben a projektben, ami azt ígérte, hogy tanul az előd hibáiból és az előzetes látnivalók is egy sokkal komolyabb végeredményt vetítettek előre. Az egyjátékos történet is egy ilyen eleme a Battlefront II-nek, ami jelenlegi állapotában az egyetlen értékelhető eleme, de az legalább minden evokos szintű bénázása ellenére is lehengerli a rajongót ütős hangulatával.

A sötét oldalon Iden Versioval

Leginkább amiért a Star Wars rajongók várólistájának az első helyén trónolhatott a Battlefront II, az az ígéretes egyjátékos történet. Végre ismét a sötét oldal kapott főszerepet, kifejezetten érdekfeszítő volt átélni az első percekben A Jedi visszatér eseményeit a Birodalom egyik elit kommandósa szemszögéből. Az Inferno Squad vezetőjével, Iden Versio-val éppen az Endorról próbálunk megpattani, mikor a szemünk láttára kell súlyos veszteségeket elkönyvelnünk.

A Halálcsillag és az Uralkodó megsemmisülnek az égen, de a Sötét oldal katonái egy percig sem tétlenkednek, már rendületlenül dolgozik bennünk a bosszú. A néhány órás történet felgöngyölítése során csak úgy tocsogunk az igazi nagybetűs STAR WARS hangulatban. Minden helyszín, minden csata frenetikus érzéseket generál a rajongókban. Gyönyörű pályákat, lenyűgöző atmoszférákat és élvezetes animációkat kapunk, ami igaz a bolygófelszíni összecsapásokra és az űrcsatákra is.

A többjátékos részlegen kellemes finomítások történtek. Az általam kicsit bugyutának tartott elszórt hős és jármű ikonok keresgélése már mélyen a kukában senyved, helyette egy sokkal értelmesebb és motiválóbb megoldás született. Bevezették a Battle Pointokat, melyeket a küzdelmek során a teljesítményünk után oszt a játék és ebből tudunk költekezni. Kicsit a COD Scorestreak rendszeréhez hasonló, de itt könnyebben juthatunk értékesebb jutalomhoz.

Másik üdvözítő húzás volt a karakterosztályok szerepeltetése, így Assault, Heavy, Officer és Specialist bakaként indulhatunk harcba. Mindegyik eltérő fegyverzettel és képességekkel rendelkezik, melyek folyamatosan fejleszthetőek. Itt jön képbe az extra képességeket biztosító kártyás rendszer, melyre később még visszatérünk. Az Officer például gépágyúk telepítésére képes, esetleg nővért játszik, a Specialist pedig amellett, hogy jó mesterlövész, képes az álcázásra, így könnyedén besurranhat az ellenség háta mögé.

Mérgezett többjátékos opció

Ezúttal már kezdésnek 11 ütős csatatér várja az online játékosokat, ez pedig komolyabb tartalmi előrelépés az első rész ismeretében, ráadásul ugye ott vannak még az űrcsaták is. Játékmódok kapcsán viszont nem tapasztalható semmi különlegesség. A 8v8-as Strike és a 10v10-es Blast a Team Deathmatch konverziói, a beszédes Heroes vs. Villains pedig egy 4v4-es hősös daráló.

A Starfighter Assault rejti a 24 fő részvételével zajló, küldetés alapú űrcsatákat, a legnagyobb létszámú zúzásra pedig a Galactic Assault szolgál. Az egyszerre 40 játékost számláló feladatorientált küzdelmek lehengerlőek. Az Arcade menüpont alatt megint csak találni pár kellemes Star Warsos időeltöltésre okod adó lehetőséget, ráadásul a szólózás mellett kooperálhatunk vagy akár osztott képernyőn egymásnak is nekimehetünk. A sima csaták mellett, mondjuk a Battle Scenarios idő alapú mészárlásai nem különösebben leleményes megoldások.

Katasztrófális jutalmazási rendszert raktak a játék alá, ki látott már olyan elképzelést, hogy nem mérvadó a meccsek során elért helyezésünk és teljesítményünk. Az elsők között nem kapunk kimagasló jutalmat, mint a ranglista végén dekkolva potya frag szerepben tetszelgők. Persze ez nem teljesen fedi a valóságot, de nem érdemes annyira hajtani az első helyért, pedig érezhetően próbálják hangolni a problémát. Ami nagyobb baj, hogy a kapott kredit az valóban baromi karcsú minden téren, ráadásul egyes kihívások teljesítésénél sem kézenfekvő a jutalom.

Megesik, hogy 200 ellenfél legyilkolásáért kevesebbet kapunk, mint korábban az 50 elejtett ellenséges holttesttért. Nem lenne baj a korlátozott valuta alkalmazása, ha nem árazták volna túl az egyes hősök megnyithatóságát vagy a fejlődéshez szükséges ládák nyitogatását. Kész vagyonra lenne szükség, hogy több szintre fejlesztett Star cardokkal lássuk el egységeinket, főleg, hogy a magasabb szintűek elkészítéséhez szükséges alkatrészeket sem dobálja két marokkal a rendszer.

Háborognak a csillagok

Legalább technikai szempontból nem lehet okunk a panaszra. A netkód stabil, nincsenek szakadozások, igaz a matchmaking nem bántam volna, hogy Bantha cammogás helyett, legalább egy Darth Vader tempót hozott volna. A töltési idők egyébként PC-s fronton sokkal rémesebbek, mint konzolokon, viszont a személyi számítógépek esetében ott van az extra látvány faktor, ami nem elhanyagolható tényező.

Persze az Xbox One X-nek és a PlayStation 4 Pro-nak sincs oka a panaszkodásra, de a PC-s szabadság grafikai paraméterezhetőség és részletek terén üdvözítő, főleg, hogy az optimalizáltság is egészen emészthetőre sikerült. Még egy közepes vagy annál valamivel erősebb PC esetében is meglehet találni a High és Very High közötti beállításokat, hogy 30 FPS felett legyen a képfrissítés.

A Battlefront II egy egészen jó folytatás is lehetett volna, ami végre teljesértékű tartalommal megérte volna az árát és az ingyenes kiegészítőkkel még tovább fokozhatták volna az életpályáját, valamint a játékosok elégedettségét, ezzel biztos alapot teremtve a folytatásoknak. Ehelyett totálisan tönkrevágták a játékmenetet a kapzsi, pénzrabló elképzelésükkel, ami totálisan tönkrevágta a jutalmazási rendszert, ezzel élvezhetetlenné téve.

Most a megjelenés után próbálják menteni, amit lehet, és mielőtt visszaállítanák az erőviszonyokat alaposan felbolydító mikrotranzakciókat, előtte még folyamatosan javítják a végeredményt és már a fejlődést is meggyorsították. Lehet nem ártott volna előbb gondolkozni és nem itt tartana a történet. Vajon eljön még az az idő, mikor normális Star Wars játékhoz is szerencsénk lehet? Vagy erre csak egy messzi-messzi galaxisban van esélyünk?

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA DICE / Motive Studios / Criterion Software
Megjelenés: 2017. november 17.
Platformok: PC / Xbox One / PlayStation 4