MEGOSZTÁS

Megérkezett az Activison Világháborús FPS-éhez a legújabb letölthető tartalom, és ezúttal is a szokásos formula szerint készítették a DLC-t a fejlesztők. Hiába ugrottunk vissza az időben a jövő hadviseléséből, a Call of Duty koncepció felrobbanthatatlan alapokkal rendelkezik, így a többjátékos opció mellé a zombis darálót is tovább bővítették.

A The Resistance névre keresztelt letölthető tartalom címéből következtethetünk, hogy főleg az ellenállásra igyekeztek koncentrálni ezúttal. Ez azt is jelenti, hogy megjelentek a multiban a civil felkelő katonák játszható karakterként, azaz a Resistance divízió (ami egy halálos késes-pisztolyos kombináció), másrészről pedig elindult a Resistance Event is, ami még a főhadiszállásra is kihatással volt. Ez természetesen mindenki számára elérhető, nem feltétel a DLC megvétele, így tulajdonképpen a letölthető tartalomhoz igazították az érkező új patch változásait (új fegyverek, kosztümök és elérhetővé vált többek között a Demolition játékmód is).

Multiplayer térképeket a népnek!

Kezdjük az újdonságok kitárgyalását a többjátékos játszóterekkel. Az Anthropoid térkép esetében Cseszlovákiába utazhatunk, azon belül pedig Prága városa szolgáltatja a csatatér helyszínét, elvégre valós események, azaz az Emberszabású Hadművelet ihlette a pályát.

A háború sújtotta urbanikus környezet egy átlagos pályát takar, ahol az épületek szegélyezte szűk utcákon brutálisan aprítós közelharcok alakulhatnak ki. A meccsek elején a gránátok hatására a felrobbanó járművek is okozhatnak pár kellemetlen meglepetést. A terepet több szintkülönbséggel áldották meg, így a települést kettészelő folyóhoz is lemászhatunk, ha az utcák megtelnének holttestekkel. Egy nagyobb terepet a mesterlövészek is beláthatnak, így nem árt távolabbra is figyelni.

Sajnos nagyon komoly hasonlóságot mutat az imént ismertetett Anthropoidal az Occupation, hiszen ez is egy városi csatatér, pontosabban Franciaországban, Párizsban járunk. Hangulatában ugyanazt nyújtja: egy háború által megtépázott, néhány házat és utcát magába foglaló városrészt. Itt több a zártabb, szűkebb szakasz, számos épületen vághatunk keresztül. A legnagyobb probléma azonban az, hogy ez egyáltalán nem nevezhető új térképnek, mivel a Modern Warfer 3-as Resistance újrahasznosításáról van szó. Érthető, ha időhiánnyal küzdenek a fejlesztők, csak akkor azt jó lenne érezni az árcédula kapcsán is.

A harmadik többjátékos csatatér végre megint egy teljesen új placc. A Valkyrie esetében Lengyelországban egy hatalmas náci bunker és környezete szolgáltat alapot a hullagyártáshoz. A névből sokan már kikövetkeztethették, hogy itt bizony arról a Farkasodúról van szó, ahol Hitler ellen 1944-ben merényletet kíséreltek meg. Az erőd falai és épületei között a mesterlövészek itt kevésbé terem babér, a telepített géppuskák is a kemény és nyílt harctéri ütközeteket hivatottak kiszolgálni.

Annak természetesen oka van, hogy ezúttal csak három multiplayer térképet raktak össze nekünk az első csomagba, ugyanis az új küldetés alapú War mode is kapott egy elég aprítós, de igencsak ötletszegény küldetést. Az Operation Intercept kapcsán kezdésnek foglyokat kell kiszabadítanunk, majd rádióállomás berendezéseinek a megsemmisítésével a kommunikációt kell szabotálnunk, végezetül pedig egy tankot kell kísérnünk egy vonat megállítása céljából. Túlságosan agyatlan gyepálásnak találtam ezt az opciót, a sorozatos újraéledések kamikaze harcnak tűntek, ahogy az aktuális feladat helyszínére vetjük be magunkat gránátok tengerében.

The Darkest Shore – Zombikból sosem elég

A zombis játékmód fokozatosan tesz apró előrelépéseket, így nagyon tetszett, hogy már több alternatívánk van arra, hogy erősítsük hősünk védelmét és ezáltal ne feküdjünk meg a második zombi érintéstől. Az új fejezet természetesen a korábbi epizód egyenes folytatása, így a már ismerős csapatunkat próbálhatjuk meg egy újabb őrületen átpréselni.

Ezúttal egy észak-németországi szigeten vetődünk partra és egy a partszakasz védelmére létrehozott erődben és tengeralattjáró kikötőben zajlanak a küzdelmek. Már a kezdés is oltári epikus, a vízből előcammogó dögök megadják a komor és halálosan vészjósló alaphangulatot. Megint egy totál extrém feladat vár ránk, a hatalmas terepen még kisvasút segítségével is közlekedhetünk az egyes helyszínek között, ráadásul ezúttal is számos csapdát állíthatunk a szolgálatunkba.

A hajócsavarok legalább olyan pusztítást végeznek az oszladozó testekben, mint a csontokról a húst lepörkölő lángcsóvák. A The Darkest Shore nem csak egy új idegesítően gyors csápos rémséget vonultat fel, de még egy új fegyvert is összerakhatunk a Saw Gun képében. Ez a fűrészlapokat eregető veszedelem a feladatok megoldásában is komoly szerepet fog kapni. Elég, ha csak azt a példát említem, mikor az egyik sziklafalra fellógatott test fejét kell leválasztanunk, hogy egy ajtót eltorlaszoló fejetlen testre tűzzük, hogy néhány másodpercre életre keljen, míg kinyílik az ajtó.

Összességében csak a zombi módhoz érkezett fejezet értékelhető pozitívan, a többi tartalom izzadságszagot áraszt, a War mód Operation Intercept küldetése, pedig egyenesen tocsog a verítéktől. Az biztos, hogy nem ártana a World War II-nak a tartalom, viszont nem minden áron. Ahhoz, hogy ne a lehúzás gondolata fogalmazódjon meg a játékosokban, ahhoz bőséges és színvonalas tartalmat kellene szolgáltatni.

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Sledgehammer Games
Megjelenés: 2018. január 30.
Platformok: PC / Xbox One / PlayStation 4