MEGOSZTÁS

Már jó pár éve töretlen tendenciáról beszélhetünk az olasz Milestone csapata és a MotoGP kapcsolata tekintetében. Minden évben megkapjuk az aktuális szezont több, de sokszor kevesebb sikerrel, de most új lappal indítanak. Reméljük a legjobbakat a MotoGP 18 kapcsán.

Ezúttal végre az a döntés született a stúdió részéről, hogy tolnak egy kövér resetet és megpróbálják felfrissíteni játékukat, átköltöztetve az Epic Games motorjára, az Unreal Engine 4-es verziójára. A MotoGP 18 minden hibája ellenére is azt kell, hogy mondjuk, ez egy nagyon jó döntés volt, amit úgy előlegezünk meg a Milestone-nak, hogy az újrakezdés miatt a jövőbe tekintünk és reménykedünk abban, hogy mind tartalom, mind minőség tekintetében évről-évre tökéletesítik majd a MotoGP szériát (igen nagy léptékben).

Új motoron robog a MotoGP 18

Már az első pályán töltött körök során érezhetik a széria iránt elkötelezett játékosok, hogy a változások valóban pozitívak. A motorfizika egy új játékélménnyel ajándékozza meg a vásárlóját, baromi időszerű volt a dolog, de ismerve a Milestone tökölését, ez bizony pozitívum. Komolyabb lett a MotoGP, felnőttebb, de közönségbarátbab is egyben. Végre kapunk oktatómódot, ami a nehézségi szinteknek megfelelően bemutatja, hogy mit vár el tőlünk a játék. Lehet könnyítetten önfeledten nekivágni a szezonnak, vagy akár hónapokig küzdeni az elemekkel és profivá válni a legkevesebb segítséggel. Tehát a nehézségi szint paraméterezhetősége is örvendetes és mindenki számára biztosít alternatívát.

Bizony nagy szükség is van rá, hogy képességeinkhez igazítsuk a játékot, ugyanis a gépi intelligencia egy percig sem játsza meg magát, nem próbálja elhitetni velünk, hogy az ellenfelek akár emberi játékosok is lehetnének. A gép irányította versenyzők a lehető legtávolabb állnak a valóságostól, a mesterséges intelligencia sajnos körömszakadtából ragaszkodik az ideális ívhez, és a számára meghatározott pozícióban igyekszik is megtenni mindent azért, hogy ne okozzon csalódást a kódolóinak. Ha kell, beleszáll akárkibe, legyen az a játékos, vagy egy másik gépi ellenfél, nem kímél senkit, ő halad, ha törik, ha szakad. Na, ilyenkor jön jól, ha kicsit visszább tudunk venni a gépi akaratból.

Egyet előre, kettőt hátra

Az Unreal 4 motor előnye, hogy ügyes kezek között kifejezetten látványos eredményt lehet vele elérni, azonban a lassabb textúrabetöltés ezen sokat képes rontani. Mi van akkor, ha egy olyan csapat használja, aki nem arról híres, hogy a legjobb vizuális megvalósításra törekedjen? Akkor a textúrák problémája még nagyobb mértékben van jelen. Erre pedig még rátesznek azzal, hogy ezek a textúrák sokszor átlagon aluliak, vagy egyáltalán nem tud a rendszer megbirkózni egy-egy grafikai elemmel és mosott pacát kell bámulnunk reklámtábla gyanánt. Az előrelépés mindenképpen érezhető, főleg az időjárási effektek esetében, az esős futamok látványban egy biztató jövőt vetítenek előre. Évről-évre tovább fog majd tökéletesedni a MotoGP 18, bízom benne, hogy a korábbi tempónál hatványozottabban.

A jelenlegi szint majdhogynem kiinduló állapotként sem állja meg a helyét, pedig még a pályákat is bedigitalizálták, így az eredetiekkel megegyező aszfaltcsíkokon repeszthetünk. Adtak kicsit a versenyek körítésére, így most már a szörnyen festő (mellesleg hulla módjára bambán bámuló) versenyzők mellé kapunk pár majdnem dögösen ronda cicababát is. Itt még mocskosul sokat kell fejlődniük az olaszoknak, sajnos a közvetítések is unottak, szóval fergetegesen gyengék a show elemek.

Nagyobb baj, hogy tiszta időben a pályák atmoszférája is kopottas, kopárnak hat a terep, ingerszegény a látvány. A reklámtáblák fizikálisan továbbra sincsenek jelen a pálya szélén, de legalább az ütközéseknél és a borulásoknál sokkal valószerűbb viselkedést és animációkat sikerült megalkotni. Fizikai viselkedés, a motorunk és az aszfalt kapcsolata sokkal érezhetőbb, legalább már itt jó az irány.

Van még hova fejlődni

Összességében örülhetünk az új megoldásoknak, viszont olyan érzésem van, mintha a Milestone ezzel is elkésett volna pár évet. Már rég meg kellett volna lépni ezt az újrakezdés dolgot és akkor szegény tesztelőnek nem olyan dolgokat kellene 2018-ban újdonságként felhoznia, minthogy változtattak a start mechanikán, vagy, hogy most sikerültek legjobban a helyszínek felvezető filmjei.

Sőt, ezúttal szinte nulla extrát raktak a szezon mellé, senki ne keressen korábbi versenyeket vagy klasszikus pilótákat, egyedül a többjátékos opciónál üti fel a fejét valamiféle e-Sport törekvés, amit át kéne még gondolni és inkább fejleszteni még egy kicsit a szérián. Jó az irány, csak kicsit jobban rá kéne húzni azt a gázkart, hogy jövőre célt érhessen az olasz brigád.