MEGOSZTÁS

A Call of Duty WWII újabb DLC-vel bővült. A United Fronttól már semmit nem vártam a szokásos formulán kívül, aztán végül nagy meglepetésemre meglepetés ért. Három multis helyszín, egy újabb War mode és egy újszerű Zombie mód az, amire rátehetjük a mancsunkat. Már csak az a kérdés, hogy megéri-e?

Mielőtt nekiesnénk a térképek kitárgyalásának, kezdjük a DLC-vel érkező új kaszt megemlítésével, azaz a Cavalry-vel. A pajzzsal felszerelt katona a taktikai harcokat hivatott előmozdítani, mert kitűnő fedezéket biztosíthat a csapatnak, ami főleg egy adott pont elfoglalása vagy bevédése esetén jöhet kapóra. A pajzs fedezéke mögött nem tudunk fegyvert használni, viszont lecsaphatjuk vele az ellent, és mikor nem használjuk, a hátunkon pihenve teljesít szolgálatot, védve a seggünket az idegen golyóktól.

Multiplayer térképeket a népnek

Market Garden: Kezdjük a DLC ismertetését a Market Garden hadműveletről elnevezett térképpel. Egy hatalmas hollandiai kúria adja a vérontás helyszínét, mely egészen változatos környezetet biztosít. Gyilkolhatunk az udvaron, a garázsban, a lombházban, az ebédlőben, a hatalmas előcsarnokban, a konyhában, egyedül az emeletre nem juthatunk fel, mert azt már szétbombázták. Az épület folyosóin brutális közelharcok alakulnak ki, azonban a külső terek nem elég nagyok a mesterlövészek számára, így itt rá leszünk kényszerítve a folytonos golyószórásra.

Monte Casino: Ezen a térképen egy sziklaszirtre épített romos apátság biztosítja a harcteret, melynek különlegessége, hogy a falon kívül a sziklaperemen is van lehetőség szaladgálni és harcolni. A pályatervezők jó munkát végeztek, még a tetőkre is fel lehet mászni, hogy lent a szökőkút maradványainál küzdőket meglepjük. Egészen hiteles lett a helyszín: a pusztítás nyomai lehangolóak, a leomlott harangtorony pedig a Ryan közlegény megmentését juttatja az ember eszébe. Szűkös folyosói és kis terei a közelharcra szakosodott bakáknak kedveznek – kifejezetten pörgős kis vágóhíd lett.

Stalingrad: A hó borította, dermesztő Stalingrad egy méretesebb harcmező, melyen már a mesterlövészek is kiélhetik magukat. A gyárkomplexum épületei jó rálátást biztosítanak az udvarra, de ezt is úgy tervezték a fejlesztők, hogy több szinten lehessen egymásnak esni, igaz a földalatti folyosórendszer nem egy kedvelt találkapont, de jól az ellenség mögé lehet kerülni a használatával. A pálya felépítése okán kedvez a Domination, Hardpont és Capture the Flag játékmódoknak.

War Mode – Operation Supercharge: Végezetül pedig a War mód is kapott egy újabb helyszínt vagy küldetést, ami az eddigi talán legvérszegényebb feladat orientált móka. Afrikában járunk, ahol szintén tökéletesen jól alkalmazható az új kaszt képessége, ugyanis főleg adott pontokat kell bevédenünk. Az első hullámban az utánpótlás ládákból kell hármat megszereznünk, aztán egy közeli híd pilléreinél kell négy bombát aktiválni. Itt már csak annyi a dolgunk, hogy benyomulunk az ellenség területére, ott elfoglaljuk a stratégiailag fontos pontokat, fokozatosan hátrálásra kényszerítve az ellent, a saját zászlóinkat felhúzva. Túlságosan egyszerű, de azért zúzós, pörgős kis akció lett az Operation Supercharge.

Frissebbek, de még mindig rusnyák

Ezúttal egy külön videóban tárgyalom az új COD DLC zombi módját, elvégre ezúttal van miről beszélni. Szóval a Zombie mód kapcsán egy meglepetéssel álltak elő a fejlesztők. A korábban ismert egy helyszínes feladatközpontú gyakás helyett ezúttal egy három pályás tortúrát, azaz egy horda mód szerűséget raktak össze, ami egészen jól sült el. A háromszor 20 perces őrült menet mindegyike egy kisebb terepen játszódik és alapos szenvedés lesz, hogy elérjünk a végső boss harcig és megkapjuk a megérdemelt jutalomunkat. Ebből következik, hogy aki szeretné végig nyomni, akkor minimum egy órát rá kell szánnia, de a sikerhez még sok egyéb tényezőnek is klappolnia kell.

Ezúttal jelentősre sikerült a játékmenetben a szerencse faktor, ugyanis azon felül, hogy szükség van egy jó csapatra, akik jártasak a zombik elleni harcban és a csapatmunkában, még az sem mindegy, hogy milyen fegyvert sikerül vásárolnunk a zsákbamacska szekrényeknél. Egy erősebb stukkert később fejlesztve jócskán megkönnyíthetjük a dolgunkat, ami azt gondolom, hogy egyértelmű. Aztán egy gyengébb, felkészületlen csapat könnyen elvérzik a random idő alapú küldetéseknél, mint amikor meg kell védeni egy objektumot a felé rohanó bombaszállító ocsmányságtól.

A Torture Path egy kifejezetten jóleső darálást biztosít, melyben a három fejezet során 10-10 hullámot kell túlélnünk és a nyakunkba zúduló förmedvényeken felül minden harmadik körben még a feladatokat is variálja a rendszer, de legalább kapunk utánuk ajándékcsomagokat. Az utolsó kör természetesen egy boss harc, melyet egy menekülési pont bevédésével kell véglegesítenünk az özönlő zombihorda ellenében. Ehhez a játékmódhoz egy külön fejlődési rendszert is kreáltak, ami tovább növeli a Torture Path értékét és a fejlesztők ázsióját.

A három pálya hangulatban kicsit szürkés és egyszerű, de mindig találni valamilyen ötletes megoldást. Az első Into the Storm helyszínén egy malom tövében meghúzódó kicsiny falucskában az elektromosságot hívhatunk segítségül, és adódhat, hogy egy bazi nagy Zeppelinnel is el kell bánnunk. A második Across the Depths esetében a hadihajón a hullámzás hatására a rakomány rendezi át rendszeresen az útvonalakat, kivasalva az útjába kerülőket. Az utolsó Beneath the Ice című fejezetben, pedig már a németek földjén járunk, ráadásul a dermesztő, jeges föld alatt. Egy szentélyszerű barlangrendszerben kell elbánnunk a dögökkel, ráadásul a végkifejlet egy eddig még sosem látott zombi főgonosszal ér el a tetőpontjára.

Önmagában a három multis térképet és az új War módot nehéz lenne megítélni. Előbbiek a jobbak közül valók, utóbbi pedig a fantáziátlan iparos munkák közül pottyanhatott le a szalagról. A Torture Path zombis játékmód miatt viszont mindenképpen nyugodt szívvel tudjuk ajánlani a legújabb Unite Front DLC-t.

ÁTTEKINTÉS
Értékelés
MEGOSZTÁS
Előző cikkMXGP Pro teszt: sárdobálós profizmus két keréken
Következő cikkCall of Duty: Black Ops 4 BETA – A multiplayer örömei